Tuesday, January 18, 2011

Oshin meh..

Entry kali ni pasal nama Oshin tersebut.. Mungkin ada yg dah tau asal usul nama oshin tu. Bagi yg x tau atau samar2..meh aku nak story psl nama oshin ni..

Actually, nama oshin ni sgt famous waktu zaman mak2 kite dulu ( klu mak2 anda berumur lingkungan 45-55 thn mungkin tau psl oshin ni).. Oshin sbnrnya adalah tajuk sebuah cerita jepun yg sgt popular di zaman 80-an.. cerita Oshin ni telah ditayangkan kat TV di malaysia..x silap aku TV1 kot dan cerita Oshin telah menjadi ikutan & tontonan para2 ibu sekalian..

Mengikut cerita my mom, cerita Oshin ni mengisahkan seorang kanak2 perempuan bernama Oshin di jepun yg terpaksa melalui detik2 sukar dlm hidup beliau.Sejak kecil beliau telah melalui pengalaman yg sukar dlm hidup, terpaksa buat kerja2 berat utk menyara hidup malah dia turut didera..sob sob sedih gakla gamaknye cerite ni.. N bile Oshin dah besar beliau telah bertukar menjadi wanita yg sgt cantekkk. sambungannye aku pon dah lupe hehehe..

Tapi disebabkan kegilaan my mom terhadap cerita tersebut maka aku telah menjadi mangsa hukhuk..
Bukan mangsa dera yer tapi mangsa keadaan hehehe.. Alkisahnye bile aku lahir je kat dunia ni waktu tu mmng tgh hangat citer Oshin ni so ape lg bile aku dah besar ckit dlm 2, 3 thn camtu my mom potong rambut aku betul2 mcm watak oshin tu..n bermula lah nama timangan aku oshin di kalangan jiran2 tetangga...

N disebabkan kemontelan aku waktu kecil tersebarlah nama timangan tersebut ke pelusuk daerah hahaha..xdelah  yg ni aku tipu jer..So..nilah picture oshin yg tembam tu..cute kan? kan?


Da besar2 ni malula klu org dok panggil aku oshin lg..apepon nama Oshin tetap menjadi nostalgia indah dlm hidupku hihihi..

No comments:

Post a Comment